Tuesday, March 15, 2011

DEMAM PAU






Nampaknya kejiranan Jln GP3/6 sedang dilanda demam pau !! Para ibu2 sibuk mencuba buat pau..Resepi asal pau ni dari ana yg buat pau masa kami pergi piknik.. Aku ni malasss sangat ;ah nak uli tepung tu buat pau.. Tapi bebudak ni sukee sangat lah pulak dengan pau tu.. Tup2.. satu malam kak nini tipon aku suruh bukak pintu..mak aiii !!! dier dah siap uli tepung tu.. bagi aku satu plastik beso.. uisshhh!! nampaknyer terpaksa ler aku ni gentel2 buat pau tu malam tu.. Inti kelapa ada lagik mak kasi masa balik bentong hari tu.. alas daun pisang pun brader rash belikan.. (anak aku panggil Uncle Rash, ermm.. cam nama org putih lak !!) siap pengukus pun kak nini bagi :) kukus rumah ni masih di bentong..nampaknya fully sponsor lah pau aku ni.. Tu, gambar alea tengah sibuk buat pau..

No comments:

Post a Comment